در پروژهی طراحی سایت کتاب(معرفی، بررسی، خرید و…) یکی از مواردی که باید به آن توجه ویژه شود، ذات کتاب است که به طور مستقیم با روح انسان در ارتباط است. از همین رو رنگ سبز به عنوان رنگ اصلی این پروژه انتخاب شد تا به زندگی و انسان وفادار بمانیم. برای رنگ دوم به سراغ رنگی از خانواده زرد رفتیک یک ترکیب عالی با سبز بسازیم؛ گرم مثل زندگیای که همهی ما سزاوار آن هستیم.
از آنجایی که جملات قصار نقش بزرگی را در جلب توجه یک مخاطب ایفا میکنند، اسلایدری تمام صفحه برای این پروژه در نظر گرفتیم. دو المان اصلی عکس و متن اجزای تشکیلدهندهی این اسلایدر هستند. عکسی از نویسنده و خالق اثر، و متنی شاخص از کتاب.
المانهای دیداری مانند عکس، ویدئو و…، نقش پررنگی در بهتر نمایش داده شدن یک محتوا به کاربر دارند. در صفحهی تکی کتاب با قرار دادن یک عکس مرتبط با سایز بزرگ و کیفیت عالی، میتوانیم جذابیت معرفی کتاب را در طراحی یک سایت برای کتاب و کتابخوانی بالا ببریم. اقدامی که در این پروژه به آن توجه شده است.
در صفحه تکی کتاب اطلاعاتی نظیر ناشر، سال انتشار، نام مترجم و… به کاربر نشان داده شده است. یک گالری تصاویر کوچک و جمعجور برای این صفحه قرار دادهایم که عکسهای آن به درک و فهم و تصویرسازی برای متون کمک کند.
کتاب و کتابخوانی را جدی بگیریم. بیشتر از همیشه. با خواندن هر کتاب انگار یکبار دیگر زیستهایم. به نقل از محمود دولتآبادی در کتاب نونِ نوشتن؛ بند زبان را ببندیم و بال اندیشیدن را بگشاییم.
برای مشاهدهی پروژههای کاتالوگی و شرکتی میتوانید به این صفحه(لینک) بروید.