Recent
جدیدترین مقالات
تکنیکهای زیادی برای تحقیقات کاربری در طراحی تجربه کاربری وجود داره. در فصل ششم از کتاب مبانی طراحی تجربه کاربری قراره با بهترین این تکنیکها آشنا بشیم.
جمعآوری دادههای کاربر به منظور تبدیل اونها به اطلاعات کاربردی و مفید یکی از مهمترینها در طراحی تجربه کاربریه. توی این فصل قراره بدونیم چجوری با کاربران مصاحبه کنیم تا به این هدف برسیم.
یکی دیگر از مهمترین ویژگیهای یک محصول قابل استفاده تحمل خطا است. با توجه به مسائلی مانند پیچیدگیها، سطح رضایت مختلف کاربران و..
قابلیت استفاده و تجربه کاربری دو مقوله جدا از هم هستند. قابلیت استفاده بخشی حیاتی و مهم است که تجربه کاربری را شکل میدهد، و از این رو زیر چتر بزرگ آن قرار میگیرد.
تجربه کاربری عاملی تعیین کننده در موفقیت و شکست یک پروژه است، اما منظور ما از تجربه کاربری دقیقا چیست؟
فرآیند طراحی در اغلب مواقع شامل گروهی از آدمها است که در دپارتمانهای مختلف مشغول به کار هستند. به همین دلیل توسعه، دستهبندی و سازماندهی ایدهها و راهحلها میتواند سخت باشد.
در قسمت اول تا اونجا پیش رفتیم که میخواستیم با یک مثال نشون بدیم که قدرت تفکر طراحی چقدر میتونه توی رسیدن به یک راهحل بهینه به ما کمک کنه.
تفکر طراحی چیزی نیست که طراحان آن را از ابتدا در خود داشته باشند. تمام نوآوران و افراد خلاق در ادبیات، هنر، موسیقی، علم، مهندسی و...، این ویژگی را با تمرین به دست آوردهاند.
از آنجایی که UX بازهی گستردهای از موضوعات مختلف(از دسترسپذیری تا طراحی وایرفریم) را شامل میشود، میتواند برای تازهواردهای این زمینه پیچیده و دشوار باشد.
شاید یکی از اولین سوالاتی که در ذهن کارفرما پدید میآید این باشد که آیا سایت من اختصاصی است؟ یا آماده؟